هم‌صدایی مدارس سلام و خیریه سما دانش برای عدالت آموزشی

همکاری مدارس سلام با خیریه

عدالت آموزشی یکی از بنیادی‌ترین ارکان پیشرفت هر جامعه و تضمین این عدالت، مسئولیتی همگانی است. آنچنان که امام صادق (ع) می‌فرمایند: «مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و َعَمِلَ بِهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ دُعِىَ فى مَلَكُوتِ السَّماواتِ عَظيما فَقيلَ: تَعَلَّمَ لِلّهِ و َعَمِلَ لِلّهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ؛ هرآنکه براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمان‌ها از او به بزرگى ياد شود و گويند: براى خدا آموخت و براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد.» (الذریعه الی حافظ الشریعه ج۱،ص۵۶).

رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر اهمیت آموزش برای همه اقشار جامعه تأکید کرده‌ و فرموده‌اند: «همت معلمان باید این باشد کسانی را تربیت کنید که به حد لازمی از فرزانگی و دانائی و معلومات دست پیدا کنند که در هر جائی که انسانی مشغول کار هست، از این حد از دانش و فرزانگی برخوردار باشد». این سخنان نشان‌دهنده اهمیت بالای عدالت آموزشی در نگاه اسلام و نظام اسلامی و جای به جای کشور عزیزمان، ایران است.

بر اساس همین رهنمودها است که فراهم کردن آموزش باکیفیت برای همه کودکان، به‌ویژه دانش‌آموزان محروم، یک وظیفه اخلاقی و انسانی به شمار می‌رود. مشارکت در امور خیریه‌ای که هدف آن حمایت از دانش‌آموزان کم‌درآمد و نیازمند است، نه تنها یک مسئولیت اجتماعی بلکه مهمترین راه برای آموزش و تحقق برابری در چشم‌انداز آینده خواهد بود. کمک به کودکان در خانواده‌های کم‌برخوردار و مناطق محروم، فرصتی است برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر، جایی که هیچ استعدادی به دلیل نبود امکانات از بین نرود.

مجموعه مدارس سلام با بیش از ۶۰ شعبه در کشور، در راستای رسالت آموزشی، مسئولیت اجتماعی و گسترش عدالت آموزشی، همکاری جدیدی را با موسسه خیریه سما دانش آغاز نموده و قدم در راه حرکتی بزرگ و مردمی نهاده است. این همکاری که با هدف تجهیز و حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم شکل گرفته، به دنبال فراهم کردن بستری برای آموزش با بالاترین کیفیت و به صورت رایگان برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار است.

موسسه سما دانش از سال۱۳۹۷ با اخذ مجوز رسمی از استانداری تهران فعالیت خود را به‌عنوان یک موسسه مردم‌نهاد آغاز کرد. این موسسه تا به امروز با اقدامات گسترده‌ای همچون تجهیز کتابخانه‌ها در مناطق سیل‌زده، توزیع لوازم‌التحریر و ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان نیازمند، نقش موثری در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر کشورمان ایفا نموده است. یکی از برجسته‌ترین فعالیت‌های این موسسه، تاسیس اولین مدرسه غیر دولتی و کاملاً رایگان در منطقه روستایی شهر تهران است که از سال ۱۳۹۸ خدمات آموزشی، پرورشی و مشاوره‌ای را به دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها ارائه می‌دهد.

در شروع سال تحصیلی جدید و آغاز مهر این همکاری مشترک، مجموعه مدارس سلام دست در دست خانواده بزرگ دانش‌آموزان و اولیا، در تجهیز فرزندان تحت پوشش موسسه سما دانش با تهیه لوازم‌التحریر، لباس مدرسه و سایر ملزومات آموزشی قدم خواهد برداشت.

هریک از اعضای گرانقدر سلام که خواهان همراهی و مشارکت در این حرکت خداپسندانه هستند، می‌توانند کمک‌های خود را به مدیر مدرسه‌ تحویل بدهند و در هموار ساختن مسیر پیشرفت دانش‌آموزان کم‌برخوردار، نقش‌آفرین باشند.

باور داریم که هیچ دانش‌آموزی نباید اسیر بندهای فقر، از نور آگاهی و آموزش محروم بماند؛ چرا که پرواز اندیشه، مرزی در آسمان بی‌کران دانش نمی‌شناسد.

« آسمانی به رنگ سلام برای همه »

به این مطلب امتیاز دهید

اشتراک گذاری مطلب :

جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *